ANGELA by Jose Feliciano

" />
Hendak ku pikat burung di hutan
tapi disambar helang sejoli
hendak ku jerat hati mu teman
jadi perindu blog ku ini

Isnin, 15 Jun 2009

PENAT YANG BERBALOI

Penat hari ni….seharian berada di Jempol sempena lawatan sehari Menteri Besar ke daerah itu. Bermula jam 7.00 pagi dah keluar rumah dan pulang dalam jam 8.00 malam. Aduhai….loteh jo…lah badan...Di tambahlah pulak badan tak sihat, gigi paling bongsu nak tumbuh…sakit satu kepala…rasa bengkak ajelah pipi kanan ni…

Tapi, apakan daya…larat tak larat tugasan perlu dilaksanakan. Tak bolehlah nak bermanja-manja badan ni kerana setiap tugasan itu adalah tanggungjawab dan amanah yang perlu dilaksanakan sebaik yang mungkin. Menghalalkan gaji yang diterima setiap bulan adalah daripada pelaksanaan tugasan yang dipertanggungjawabkan tanpa ada tipu muslihat kerana segala yang dimakan hasil dari duit gaji yang diterima akan menjadi darah daging, bukan hanya diri kita, malah anak cucu kita juga.

Walau apa pun, bersyukur jugalah pada hari ini, kerana dapat melaksanakan tugas dengan sempurna dan pulang dengan selamat. InsyaAllah…hari esok akan ada kekuatan lagi untuk meneruskan tugasan yang diberikan. Semoga Allah memberkati dan memberi kerahmatan di atas segala yang aku lakukan.

Tiada ulasan: